Caviar Kaspia’nın inci kaşıkla servis edilen klasiği havyarlı patatesi Maxx Royal Bodrum’da 40 bin TL

1927 yılında Rus bir göçmen tarafından kurulan Fransız havyar evi Caviar Kaspia onca yıl tek bir şubeyle var olduktan sonra tüm dünyadan gelen müşterilere teşekkür etmek fikriyle yola çıkarak 2021 yılı itibarıyla dünyaya açılmaya başladı. Oksijen’den Zeynep Atmaca’nın haberine göre, markanın yedinci şubesi ve aynı zamanda dünyadaki ilk resort restoranı ise Kaspia by the Sea adı altında Maxx Royal Bodrum Resort’da açıldı. Markayı tek şubeli klasik bir restorandan Jacquemus, Off-White gibi markalarla işbirlikleriyle ters köşe yapan, Beyoncé, Jay-Z, Rihanna, Tom Ford, Gigi Hadid gibi isimlerin favori adreslerinden biri haline getiren isim ise markanın İspanyol CEO’su Ramon Mac Crohon.

23 yıl önce geldiğinizde sadece Madeleine’deki şube vardı, sonra ne değişti?

Hikaye şu ki, Kaspia 90 yaşına girdiğinde, tıpkı bir rock grubu gibi bir dünya turu yapmaya karar verdim. Hareket halinde bir Caviar Kaspia yarattım ve pop-up’lar yaptık. Tüm dünyadan yıllar boyunca Paris’e gelen müşterilere bu sefer de Caviar Kaspia gitsin ve onlara teşekkür edelim istedim. New York, Monaco, Londra, Roma, Riyad ve Saint-Tropez’de başladık. Bunun çok iyi işlediğini ve çok iyi karşılandığını gördüm. Pandemi zamanı çok düşündüm, artık markayı ihracat zamanı geldi. İşte o zaman Dubai fırsatları ortaya çıktı, çünkü COVID sırasında Dubai gerçekten açık olan tek yerdi. Uluslararası genişleme Dubai ile başladı, ardından Sao Paulo geldi, sonra Los Angeles, New York, Londra ve şimdi Bodrum. Bodrum Paris’le birlikte yedinci şubemiz oldu.

“Her şubede havyarlı patates aynı Limoges tabakta, aynı inci kaşıkla servis edilir”

KENDİNİZİ 23 YIL ÖNCE PARİS’TE NASIL BULDUNUZ?

Madrid’de doğdum, Porto Rico’ya taşındım, sonra İsviçre ve Boston’da okudum, orada eşimle tanıştım ve Miami’ye taşındık. Kendi pazarlama şirketimi kurdum ve tüm öğrendiklerimi ve pazarlama deneyimimi Kaspia’ya geldiğimde uyguladım. Herkes Kaspia’yı tanıyordu, ama müşterisi biraz yaşlıydı ve biraz canlılığa ihtiyacı vardı. İlk yaptığım şey, öğrendiğim tüm markalaşma, pazarlama ve iletişim bilgilerini uygulayıp tamamen farklı bir görsel evren yaratmak olduğu. Mesela Bodrum’da zemini denizle uyumlu olması için turkuaz olarak boyattım. Her bir restoran çevresine uyum sağlar, ama hepsinin ortak bir paydası var. Her şubede havyarlı patates aynı Limoges’dan gelen porselen tabakta aynı inci kaşıkla servis edilir.

HAVYAR HEP VOTKAYLA MI TÜKETİLMELİ?

Şampanya ve Votka. Hatta kendi votkamız var, yakında burada da müşterilerimize sunabileceğiz. Kaspia’nın güzel yanı, farklı imkanlar sunması. Paris’e ilk geldiğimdeki hedefim insanları eğitmekti: Kaspia havyarı hem ucuz hem de çok pahalı olabilir. Sen seçersin. Paris’te bizde yiyecekleri bir somon ve salata Paris’teki birçok moda restorana göre hesaplı olabilir. Havyar ve Caviar Kaspia kelimelerinin zihinlerde yarattığı engeli kırmak için çok uğraştık. Yaşlı insanlar, genç insanlar, çok zengin insanlar, daha az zengin insanlar, sadece deneyim için gelip bir yengeç salatası sipariş edenler var. Benim için tüm misafirler eşit olduğu gibi, o çeşitliliğin var olmasını istiyorum. Ben sadece zenginlerin ya da moda dünyasının geldiği bir restoran olsun istemezdim.

BİR SONRAKİ DURAK İSTANBUL

BODRUM FİKRİ NEREDEN DOĞDU?

Tıpkı diğer tüm fırsatlar gibi, organik olarak gerçekleşti.Ben her zaman insanlarla, müşterilerle arkadaş gibi ilişki kurmaktan keyif alıyorum. Bu fırsatta bana arkadaşıma dönüşen bir müşterim tarafından sunuldu. Mesela burada Begum Kahn ile yaptığımız işbirliği de onun iyi bir örneği, kendisi amcasıyla Paris’teki Kaspia’nın iyi bir müşterisiydi. Aynı şekilde, Off-White ile yaptığımız işbirliği de Virgil Abloh’un çok iyi bir arkadaşım olmasından doğmuştu, o iki markayı bir araya getirmeyi önerdi çünkü bu kimsenin bekleyeceği bir şey değildi. Casablanca, MGM, Giambattista Valli, restoranların lokasyonları…Hepsi hep kişisel ilişkilerimden doğdu. Güzel, sağlıklı, ama aynı zamanda doğal olan bu bence. Ve ben, bu şekilde bir şeylerin daha iyi işlediğini düşünüyorum.

Türkiye’deki pazar ve müşteriyle ilgili söyleyecek bir sözünüz var mı?

İstanbul’u çok seviyorum ve o sebeple şimdilerde İstanbul’da mümkün olan en iyi yeri bulmaya çalışıyoruz. Türk müşterisine gelince onları zaten Paris’ten ve başka şubelerden tanıyorum ve dediğim gibi, her zaman büyüleyici, çok tutkulu biraz da abartılılar, ki bu da benim sevdiğim şey, hem de çok. Çok eğlenceli, Türk müşteri kitlemiz var. Bodrum’da da Türkler olmasına rağmen, yaz için gelen daha fazla uluslararası insan olduğunu düşünüyorum. İstanbul ise daha yerel. Bence küçük bir Kaspia’nın İstanbul’da yeri olabilir.

MAX ROYAL BODRUM

115.000 m² alan üzerine kurulu tesis; Süit, Royal Suit, direkt havuza geçiş imkanı sunan Laguna odalar ve villalardan oluşan 282 odasıyla konforlu ve lüks bir tatil deneyimi sunuyor. Tüm misafirlere Maxx Asistan hizmeti verilirken villa misafirleri Butler hizmetinden de yararlanabiliyor.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir